FAQ

Adobe® Creative Cloud™ for teams – Informacje ogólne

 

• Co to jest Adobe® Creative Cloud™ ?

Adobe Creative Cloud należy rozumieć jako czasowy dostęp do programów Adobe. W ramach członkostwa użytkownik dostaje możliwość korzystania z zawsze aktualnych aplikacji – w pełnym pakiecie jest ich 38, oraz usług dodatkowych.

• Dlaczego Adobe Creative Cloud jest oferowana jako członkostwo?

Jako członek Creative Cloud otrzymasz wiele korzyści:

1. Członkostwo zapewnia  natychmiastowy dostęp do najnowszych aplikacji oraz usług firmy Adobe. Wszelkie aktualizacje i nowe funkcjonalności są bezpłatne.

2. Zapewnia dostęp zarówno do wersji na platformę Mac OS jak i Windows ® oraz możliwość instalowania ich na komputerze podstawowym i jednej kopii na komputerze zapasowym. Tak więc, jeśli masz komputer Mac w domu a PC w pracy, można zainstalować aplikacje na obu pod warunkiem, że nie używamy ich w tym samym czasie. Przejrzyj umowę licencyjną produktu, aby uzyskać więcej informacji.

3. Wersja Multi European Languages daje możliwość zainstalowania dowolnej wersji językowej. W przeciwieństwie do tradycyjnego licencjonowania produktu Creative Suite, członkostwo w Creative Cloud daje swobodę i elastyczność, aby wybrać dowolny język.

4. Zapewnia do 100GB zasobów pamięci przechowywanej na www.creativecloud.com oraz możliwość synchronizowania plików, aby mieć dostęp do pracy na dowolnym urządzeniu.

5. Daje dostęp do usług online, które nie są dostępne za pośrednictwem samych produktów ‚desktop’.

6. Zapewnia narzędzia administracyjne do scentralizowanego zakupu licencji i zarządzania nimi.

• Czy aplikacje pakietu Adobe Creative Cloud - takie jak Photoshop i Adobe Illustrator ® - będą teraz przesyłane strumieniowo na komputer?

Nie. Aplikacje nie działają w chmurze – są instalowane na komputerze.

• Czy muszę mieć stały dostęp do internetu, aby korzystać z aplikacji?

Ponieważ aplikacje są instalowane bezpośrednio na komputerze, nie musisz być na stałe podłączony do internetu. Trzeba być online jedynie podczas instalacji oprogramowania, oraz co najmniej raz na 30 dni w trakcie późniejszego korzystania. Oprogramowanie będzie informować, gdy trzeba będzie połączyć się z internetem w celu sprawdzenia statusu licencji.

• Czy muszę pobrać i jednocześnie zainstalować wszystkie aplikacje dostępne w Creative Cloud?

Nie. Creative Cloud pozwala zainstalować każdą aplikację indywidualnie, wtedy gdy tego chcesz.

• Czy Creative Cloud jest zamiennikiem tradycyjnych produktów Creative Suite firmy Adobe?

Tak. Adobe uważa, że Creative Cloud jest lepszym sposobem używania aplikacji i narzędzi, ponieważ daje dostęp do usług oraz najnowszych aktualizacji i funkcji natychmiast po ich ukazaniu się.

• Czy utracę stworzone pliki w przypadku rezygnacji z subskrypcji Creative Cloud?

Nie. Przez 30 dni po wygaśnięciu subskrypcji dostępne będą korzyści oferowane członkom bezpłatnej usługi Creative Cloud, a także efekty pracy zapisane na komputerze.

• Mam już na moim komputerze tradycyjnie licencjonowane poprzednie wersje Creative Suite. Czy mogę zainstalować i uruchomić w tym samym czasie aplikacje CS6 i Creative Cloud ?

Tak, można uruchomić tradycyjne wersje aplikacji pakietu Creative Suite i jednocześnie uruchomić poszczególne aplikacje Creative Cloud.

• Czy muszę zapisywać moje pliki online do zasobów Creative Cloud?

Nie musisz. Możesz wyłączyć funkcję synchronizacji w menadżerze aplikacji.

• Kupuję produkty Adobe w programach licencyjnych TLP / CLP. Czy mogę dodać Creative Cloud for teams do tych licencji?

Nie, Creative Cloud for teams jest sprzedawana w ramach nowego programu licencyjnego Adobe – Value Incentive Program (VIP).

• Czy jest wymagana minimalna lub maksymalna liczba stanowisk przy zakupie Creative Cloud for teams?

Nie, Creative Cloud for teams jest odpowiednia dla firm, zespołów i grup roboczych różnej wielkości. Większe przedsiębiorstwa mogą wymagać rozszerzonych możliwości, integracji z LDAP lub jednego logowania, które będą wspierane przez Creative Cloud for enterprises.

• Jeśli zrezygnuję z indywidualnego członkostwa w Creative Cloud, czy będę zmuszony utworzyć inne Adobe ID, aby zakupić Creative Cloud for teams?

Nie. Będziesz mógł używać tego samego Adobe ID i nie będziesz zmuszony do przeinstalowania oprogramowania.

• Jako administrator IT, jak instaluję Creative Cloud?

Po zakupie programu Creative Cloud, należy zalogować się do Konsoli Administracyjnej Creative Cloud i postępować zgodnie z prostymi instrukcjami. Nie będziesz instalował programów poszczególnym użytkownikom. Każdy członek Twojego zespołu akceptuje zaproszenie, a następnie loguje się do Creative Cloud i samodzielnie pobiera i instaluje aplikacje.

• W jaki sposób zarządzam i administruję stanowiskami w Creative Cloud ?

Creative Cloud for teams dostarcza narzędzia administracyjne, które pozwalają na łatwe zarządzanie oprogramowaniem. Konsola Administracyjna umożliwia centralne zarządzanie licencjami, przypisywanie, dodawanie i zmianę użytkowników  oraz śledzenie wykorzystania licencji.

• Czy mogę wyznaczyć kogoś z mojego zespołu do zarządzania stanowiskami w Creative Cloud?

Tak, dowolnie wybrana osoba z ważnym Adobe ID może zostać administratorem zespołu. Zauważ, że administrator nie liczy się do puli stanowisk o ile nie został zaproszony do członkostwa jako pełnoprawny użytkownik.

• Jeśli w ramach Creative Cloud dodam stanowisko, jaka będzie data zakończenia członkostwa?

Dzień przystąpienia do programu Value Incentive Program (VIP) jest dniem ustanowienia daty rocznicy. Data zakończenia członkostwa dla stanowisk dodanych później, będzie liczona do daty rocznicy.

• Czy mogę dokonać zmiany przypisanych stanowisk w ramach Creative Cloud?

Tak, można to zrobić za pomocą Konsoli Administratora.

• Czy członkostwo Creative Cloud zapewnia również wsparcie techniczne?

Członkowie Creative Cloud for teams, mogą skorzystać z dwóch zdarzeń eksperckiego wsparcia technicznego (na każde stanowisko, rocznie), aby rozwiązać konkretny problem produktowy lub dotyczący przepływu pracy. Wsparcie ekspertów jest dostępne w języku angielskim, francuskim, niemieckim i japońskim.

• Jak i gdzie mogę dokupić przestrzeń dyskową w Creative Cloud ?

Jeśli chcesz dodać przestrzeń dyskową do określonego konta skontaktuj się z Adobe Customer Service.
Zadzwoń z telefonu stacjonarnego na numer 008004411935 – połączenie darmowe lub napisz wiadomość na adres email: pomoc@adobe.pl

• Jeśli członek zespołu odejdzie z firmy, co stanie się z jego plikami zapisanymi w zasobach Creative Cloud?

Adres IP skojarzony jest z indywidualnym użytkownikiem, nie z firmą. Użytkownik będzie miał 30-dni na usunięcie tych plików. Po tym czasie przestrzeń dyskowa zostanie zmniejszona do 2gb.

• Czy licencję można przypisać osobie z poza firmy ?

Tak. Licencję można przypisywać dowolnym osobom np. na czas trwania projektu. Nie ma ograniczonej liczby zmian przypisania licencji.

• W jaki sposób będę otrzymywał aktualizacje i nowe funkcjonalności produktów Creative Cloud?

Będziesz uprawniony do otrzymywania aktualizacji i uaktualnień do składników Creative Cloud tak długo, jak członkostwo pozostanie aktywne. Adobe poinformuje Cię kiedy staną się one dostępne.

• Czy trzeba instalować aktualizację oprogramowania?

Nie ma konieczności instalowania aktualizacji.

• Z kim będę się kontaktował w przypadku problemów związanych z zarządzaniem moim członkostwem w Creative Cloud, takich jak instalacja lub wznowienie członkostwa?

Jeśli będziesz miał pytania dotyczące różnych aspektów członkostwa w Creative Cloud, będziesz mógł je kierować do Adobe Customer Service.

• Dlaczego na stronie Adobe nie widzę niektórych aplikacji, takich jak Adobe Debut i Adobe Pro?

Adobe ogłosiła niedawno, że nie będzie już aktualizować Adobe Debut, Adobe Collage, Adobe Proto dla iOS oraz Androida, a także Adobe Ideas i Adobe Kuler dla systemu Android.
Jeśli masz takie aplikacje zainstalowane na iPad lub tablecie z systemem Android możesz nadal z nich korzystać, ale nie będą one aktualizowane.

• Czy koszt mojego członkostwa może w przyszłości rosnąć?

Przy zakupie usługi u nas, gdy zapłaciłeś z góry za 12-36 miesięcy członkostwa masz gwarancję, iż nie poniesiesz dodatkowych kosztów.

• Czy osoba nie posiadająca usługi Creative Cloud, będzie mogła otworzyć pliki stworzone w aplikacjach Creative Cloud?

Tak. Można wysłać link do pliku znajdującego się w chmurze do osoby która nie posiada oprogramowania Adobe. Będzie ona miała możliwość podglądu pliku.

• Co to jest Adobe ID i dlaczego trzeba je posiadać w Creative Cloud?

W trakcie zakupu i instalacji zostaniesz poproszony o utworzenie lub podanie swojego Adobe ID. Adobe ID może to być  Twój obecny adres e-mail z hasłem jakie utworzyłeś.

• Na ilu komputerach mogę zainstalować oprogramowanie pobrane z Creative Cloud?

Można zainstalować aplikacje z dostępne w Creative Cloud na komputerze podstawowym i jednym komputerze zapasowym, pod warunkiem, że nie są uruchomione w tym samym czasie. Będziesz mieć dostęp zarówno do wersji Mac OS i Windows, n.p. jeśli masz komputer Mac w domu i komputer PC w pracy, możesz zainstalować aplikacje na obu. Przejrzyj umowę licencyjną produktu, aby uzyskać więcej informacji.

• Co to jest aktywacja produktów ?

Aktywacja to proces, w którym Adobe potwierdza, że oprogramowanie jest oryginalne i używane zgodnie z umową licencyjną produktu. Jej celem jest ochrona zarówno Twoich praw jako konsumenta jak i praw Adobe jako twórcy oprogramowania. Aktywacja pozwala potwierdzić, że oprogramowanie, które kupiłeś nie jest zmanipulowane. Nie będziesz mógł korzystać z oprogramowania, jeśli nie będzie aktywowane.

• Jaka informacja jest przekazywana do Adobe przy comiesięcznym potwierdzeniu licencji?

Podczas procesu sprawdzania poprawności licencji,  do firmy Adobe wysyłane są następujące informacje: Twój komputer, system operacyjny komputera, oprogramowanie Adobe używane na Twoim komputerze, numer seryjny Adobe związany z tym oprogramowaniem, Twoje Adobe ID oraz aktualna data i czas zwany timestamp. Ponadto Adobe otrzymuje adres IP Twojego połączenia z internetem. Wszystkie te informacje są określane zbiorczo jako „otrzymane informacje” ( ang. Received Information ) i są przechowywane przez firmę Adobe. Adobe może wykorzystywać otrzymane informacje, samodzielnie lub w połączeniu z innymi informacjami jakie Ty lub osoby trzecie przesłały do firmy Adobe, w celu wykrywania i zapobiegania oszustwom i nadużyciom dotyczącym produktów i usług Adobe.

• Gdzie jest hostowany Creative Cloud ?

Creative Cloud jest hostowany na Amazon Web Services (AWS) w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. AWS oferuje niezawodną platformę dla takich usług i jest wykorzystywany przez tysiące firm na całym świecie. AWS świadczy usługi zgodnie z najlepszymi praktykami bezpieczeństwa i posiada uznane w branży certyfikaty i audyty: PCI DSS Level 1, ISO 27001, FISMA Moderate, HIPAA oraz SAS 70 Type II. Oznacza to, że członkowie Adobe Creative  Cloud korzystają z najnowszych rozwiązań bezpieczeństwa dla zgromadzonych przez siebie zasobów.

• Jak zabezpieczona jest przestrzeń dyskowa oferowana przez Creative Cloud?

Adobe wykorzystuje wiodące w branży procesy dotyczące inżynierii bezpieczeństwa przy tworzeniu swoich produktów. Bezpieczeństwo Creative Cloud jest rozpatrywane na każdym poziomie, od aplikacji i sieci do fizycznych urządzeń. Oprócz najnowszych technologii, Adobe stosuje się do najnowszych i najlepszych praktyk dotyczących bezpieczeństwa w Internecie.

• Jakie zabezpieczenia są stosowane na poziomie aplikacji? Jakie środki bezpieczeństwa są podejmowane podczas transferu plików i czy przechowywane pliki są szyfrowane?

Adobe Creative Cloud wykorzystuje do zabezpieczenia transferu i przechowywania danych użytkowników przodującą w branży technologię szyfrowania. Podczas korzystania z usług i transferowania plików jest stosowany 256-bitowy AES Secure Sockets Layer (SSL) do uwierzytelniania i szyfrowania transmisji danych, co pomaga zapewnić, że Twoje dane i dokumenty są dostępne tylko dla Ciebie i użytkowników, których autoryzujesz. Jest to ta sama technologia jaka jest używana przez światowe instytucje finansowe i rządy. Usługa ta tworzy cookie tylko do rejestrowania informacji uwierzytelniania na czas trwania określonej sesji. Cookie to nie zawiera nazwy użytkownika (Adobe ID) ani hasła.

• Jakie zabezpieczenie jest używane na poziomie sieci ?

Creative Cloud wykorzystuje zaporę ( ang. firewall ), systemy wykrywania włamań, szyfrowanie SSL i odpowiednie protokoły w celu ochrony ważnych informacji. Usługi są hostowane w chronionym środowisku serwera, który używa zapory i innych zaawansowanych technologii, aby zapobiec niepożądanej ingerencji lub dostępowi z zewnątrz.

• Jakie jest fizyczne zabezpieczenie serwerów obsługujących Creative Cloud?

Urządzenia realizujące usługi hostingowe są chronione poprzez wiele warstw bezpieczeństwa fizycznego i tylko upoważnieni pracownicy mogą uzyskać dostęp do tych urządzeń i serwerów. Ponadto wszystkie dostępy są rejestrowane, a rejestry te są regularnie przeglądane i chronione przed dostępem z zewnątrz. Całe wyposażenie centrum danych ma fizyczne zabezpieczenia przed kradzieżą, a także jest chronione przed utratą danych, uszkodzeniem lub naruszeniem ich integralności oraz ma środki zapobiegające wstrzymywaniu biznesowej aktywności.

• Jak działa przechowywanie danych w chmurze oraz możliwości synchronizacji urządzeń?

Członkostwo Creative Cloud udostępnia również usługi w chmurze, które pozwalają na tworzenie i dostęp do plików z dowolnego podłączonego do Internetu komputera lub mobilnego urządzenia. Przestrzeń dyskowa, którą otrzymujesz w ramach członkostwa pozwala na:

  • Synchronizację plików między Adobe Touch Apps na tablecie (zakupionym osobno) a Twoim komputerem stacjonarnym, lub między dwoma komputerami stacjonarnymi.
  • Udostępnianie plików klientom i współpracownikom.
  • Dostęp do plików przez przeglądarkę internetową.

• Używam już Dropboxa lub innego rozwiązania do przechowywania plików. Dlaczego warto korzystać z synchronizacji i przechowywania plików w Creative Cloud?

Poza funkcjami przechowywania plików Creative Cloud ma unikalne możliwości mające na celu wspieranie pracy twórczej które sprawiają, że bardzo różni się od Dropboxa. Możliwości te obejmują:

  • Zobaczysz w przeglądarce miniatury i większe podglądy kreatywnych plików, aby łatwiej je znaleźć.
  • Również w przeglądarce zmienisz stan warstw w plikach PSD, przejrzysz artboardy Illustratora oraz strony InDesigna i PDFa.
  • Łatwo udostępnisz pliki do recenzji za pomocą przeglądarki internetowej.
  • Przekonwertujesz pliki do formatu PDF, aby udostępnić je klientom i współpracownikom.

• Czy w Adobe Creative Cloud można przechowywać dowolny rodzaj pliku, czy tylko pliki Adobe?

Nie istnieją żadne ograniczenia dotyczące typów plików, które można przechowywać w Creative Cloud.

• Czy mogę kupić dodatkową przestrzeń dyskową w Creative Cloud?

Jeśli został osiągnięty limit pamięci, skontaktuj się z Adobe Customer Service.